Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

lördag 13 april 2013

Hel dag i Ballingslöv

Gick upp vi halv sex tiden, ut o fodra o släppte ut hästarna i ena stallet. Packade o åt frukost. Gick ut i tid så jag fick lugn o ro med Zita. Men de tyckte hon va såå tråkigt! Hon hade gärna åkt med en gång! När Magnus körde upp på grusvägen blev Zita totalt dampig! Så sjukt laddad! Men de är ju bara roligt!
Magnus vann första klassen med hela 8 sekunder mellan tvåan. Andra klassen fick han ett pet. O sedan var det min tur att få starta. Blev en 6:e placering med henne. o Magnus blev 10 och 12. Till andra klassen Så var Zita lite mer tjurig men inte så mkt så att vi skulle stanna ut oss. Ett stopp i kombinationen räckte inte riktigt fram eftersom att hon börja korta upp sig innan. Å sen peta vi två. Men är nöjd med min ridning. Magnus fick mig att anmäla till imorgon så ska gå en klass 130. Ska först till Knislinge o tävla Spindra o Eloin:)
O far hjälpte mig o Magnus på framhoppningen:) det skötte han med bravur!

Här är filmen från 120: http://www.youtube.com/watch?v=GJ1eoV0Qq_0&list=UUVxJ6ZcjH9uLIXLLoZhpK0g&index=1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar