Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 11 februari 2010

Fixat.



Idag har jag inte hunnit med ett dugg känns det som.
Men har fixat en hage, med ett HÖGT staket närmare 2 m tror ja om inte mer. Alla våra hagar ska vara så höga nu har vi bestämt.
Hann inte skriva igår, i för går så när vi skulle ta in hästarna. Mor tog sin häst och den slet sig i sprang rätt in i en annan hage och fick med sig staketet knäckte en stolpe ja å allt det där... Så igår på morgonen så fick det bli att renovera hagarna två hagar blev fördärvade.
Mor lagade lastbilen me. Så den startade direkt. Nu är det bara kopplingen kvar sen är det fixat. Så kommer den att spinna som en katt^o^
Jag mockade allt igår. Tar sin tid så man hinner inte med så mkt.
När hästarna skulle in tar vi de i samma ordning som vi brukar. De sista hästarna (mors) då blir den ena helt knäpp så hon springer över mor trampar på henne. Sen kommer hon i full fart och ska springa över mig och den hästen ja ledde. Men fick stopp på henne. Binder henne i trädet så ja kan gå in med min i lugn och ro. Hämtar far för ja vet inte hur de gick med mor. Hör hur hon försöker slita sig men trädet håller(: Går och hämtar galningen sista biten gick väl hyfsat. Mor fick ett blåmärke på knäet. Annars är hon ok.
Idag så plockade mor bort kopplingen på lastbilen, som den såg ut tex som en marackas x) Följer med in till volvo å fixar nya packningar så mor kan plocka i sär och laga. Imorgon ska jag fortsätta med hagen.. Så ska nog hästarna bli kvar:)
Moster va här med mormor och morfar i morse. De hade fika med sig:) MUMMS!
Moster har sytt ännu en overall till Thåtte, SNYGGING:D Bilder kommer.
Nu ska jag ut och fixa det sista har väl ngn box kvar att mocka:)
På lördag ska vi titta på en ponny som ser väldigt trevlig ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar