Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 20 juni 2010

Skabersjö


Tävling i Skabersjö igår. Tog 2h o 30 min att köra.
Louize å ja va kart läsare därav tiden.. Haha ingen bra kombination^o^ Men vi kom dit alldeles för tidigt ändå. Sen tog det en jäkla tid att bygga om och domarn startade inte nästa ryttare direkt, så drygt ble de..
120 på framhoppningen var hon lite väl taggad. Banan var väldigt liten men låånga vägar mellan hinderna. Hon rev ut hoppet på 5b. Men är ändå super nöjd med rundan hade en fin och jämn galopp och kom bra på alla hinder. Hade vi inte rivit så hade vi hamnat på en 6 plats..
125:an Derbyt. 17 hinder men 20 språng. Inte de roligaste Derbyt va de inte. En vatten grav, en liten bank med ett hinder som vi skulle hoppa uppför, och en pullmangrav. Men fick ett stopp på banken, sen hoppa hon den galant:) rev 16:hindret. Men mitt fel tog lite för mkt i henne till de hindret som var en oxer. 9placerad å ja kom 10:P Men samma känsla i denna klassen som i den andra:) Så jag är nöjd!
Vill även tacka Louize som är med och hjälper oss:) Du är guldvärd! Längtar tills du ska tävla så jag kan hjälpa dig:)

Nästa tävling som jag verkligen vill till är Stockholm (SM) Hoppas på att Åke får följa med. Det kommer att bli helt underbart där. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar