Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 14 oktober 2010

Nu har det hänt en massa:D

Måste bara få skryta lite om Åke. Hoppa han idag för Anders. Gudomlig häst! Vill ha! Så okomplicerad häst. Så lätt riden, så lätt att hitta känslan, takten. Och bara få känna den glädjen i han när han hoppar. Och han gör mig så glad! Fick massa beröm. Anders gillade han också. Å mys häst!

Har kommit på ett bättre namn till mitt företag. Equestrian Es. Så detta ska bli bra.

Igår var det hoppning för Stefan med Zita o Carl Philip. Carl Philip var super fin. Ända tills jag släpper skänklarna i luften ( han var fin då med hoppa super fint) och vad händer då? Jo man hamnar bakom sadlen i en duns på korset och så klämmer man sig fast, då får hästen en jäkla fart å bockar HÖGT. Satt kvar rätt länge (stolt) men sen flö jag, eller gjorde en massa kuller bytter. Med huvudet före sen bred ja hela kroppen och la mig på ryggen. Näsan full av grus tror det kom upp i hjärnan med för ja har bara snötit ut grus idag. Å till och med inne i hjälmen. Tappa andan gjorde ja med, men det är ju inte så konstigt. Så ja där titta upp i taket med Stefan bredvid mig och frågade ut om ja kunde röra benen å lyfta armarna. Han trodde att ja hade knäckt ryggen. Men nej:D Envis om ja är hoppar ja upp på honom igen för ja skulle hoppa vidare. Men var lika snabb av för all illa mående. Så gick ut å lasta han. Satte mig på läktaren och fick titta ist:/ Men till Zitas lektion tog jag panondil o ibumetin sen så hoppa vi 140:) Underbaring!
Imorse blev jag påmind av vad som hade hänt, (de va ingen dröm) Kunde röra mig lite så smått, de va lite värre när ja skulle köra till Osby.. Svårt att ratta å titta åt sidorna.. Men kom fram till sist.
Fick ta värkt tabletter till hoppningen ikväll me.

Ingen tävling i helgen:/ Men det blev Pether Markne träninge Lör-Söndag Så jag är super glad! Ska bli så kul att träna för honom.

Måste ge en stor stjärna åt våran praktikant. Så duktig! Jag hade inte klarat mig utan henne nu ä´när ja hoppar in extra i Osby..

Nu blir de pizza, sen duschen å popcorn till sist:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar