Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

tisdag 14 december 2010

Hem kommen från Danmark.







Igår kom vi hem.
I tisdags när vi skulle köra så försov jag o Johanna oss. Mor ringde å väckte mig. Sen bara det av. Upp till Stallet fixa Zita, sen ge de andra lite hö. Lasta vi 05.00. Kl 08.55 gick färjan från Varberg. Somnade rätt snabbt i lastbilen, vaknade när vi var i Laholm, snö storm. Somnade igen. Vaknade sen när vi var i Halmstad, höll mig vaken tills vi kom till Hamnen i Varberg. Kom dit i god tid så vi gav hästarna frukost. Vi fick stå högst upp ute i friska luften. Gick upp o åt en räkmacka.
Sen passade jag på att spela lite på enarmade banditer. Hittade den som jag spelade på förra året o vann 400 kr. Iår vann jag 200kr.
Färjan dit tog 4 h så passade på att sova en runda. Kl 13.00 var vi framme i Grenaa. Gps:en lurade iväg oss in på små vägar. Så vi körde fel i ngr h i Århus. Men till sist hittade vi till Vilhemsborg. Vi var först framme så vi fick välja boxar själva. Paxade två boxar till Filippa o Lasse så vi stod bredvid varandra. :)
Red lite i lilla ridhuset. Zita var hur fin som helst!
Sen gick vi å la oss. Våran klass började 08.00 men som tur var hamnade vi i B klassen så vi hoppade inte förräns efter 10.30. Fick ett stopp, Zita var lite seg stod emot å så. Men de va nog bara för att det var så stort med läktaren "ovanför"
em ledde vi hästarna en runda.
Torsdagen red vi i A klassen så den började 08.00, Hade ett tidigt startnr. Hon var super fin i den klassen. låg 4 när ja gick ut men åkte ner till en 13 plats. Fick en super fin rosett:P
Fredagen, så va också fin. Gjorde en snäv sväng så hon fattade inte att vi skulle hoppa de hindret så blev ett stopp men nolla på alla de andra hinderna. Hade 10 ryttare från en placering.
Lördagen, var hon fin. Men när vi red emot 6an fick hon mjölksyra så petade ett i den klassen.
Men vi kvalade till Finalen på söndagen, det var de 60 bästa i både A o B klassen o ja va en av de:D Hihi.
Finalen så peta vi ett där me, 5an rev vi. Var 7 galopp språng mellan 4an o 5an, kom på 7 men Zita bytte galopp så blev lite spänt. Kommer att lägga ut filmerna på Youtube sen så där kan ni se alla rundor. Har laddat upp en film här på bloggen.

Färjan gick inte förrens 01.00 från Grenaa, Så vi körde från Vilhemsborg 20 över 11, hade följe med Lasse å Filippa, När vi kom in i Århus så kom det två broar. Där var det för lågt för lastbilen så vi bestämde oss för att köra själva så vi träffas på färjan. Körde en massa rundor inne i Århus för att komma runt broarna. Till sist kom vi ner till Hamnen där vi körde på dit vägen. Så jag kände igen vart vi körde så till sist kom vi på rätt väg. Trodde att vi skulle missa färjan. Men kom ändå fram samtidigt som Filippa o Lasse.
Tog med min värme filt o datorn sen var kvällen räddad. Men somnade ganska så fort på soffan. Kom fram till Varberg 06.30, så den hade blitt en halv timme försenad under natten.
Kom hem till gården vid 10.
Riktigt trött var vi, men har tömt lastbilen o mockat alla boxar höll på till halv 11 på kvällen.
Nu ska Zita få sin vila, så ska Paris igång. Ska även rida en ponny idag som har börjat bocka med sin ryttare :) Så söta:)

Fler bilder kommer upp från veckan i Danmark:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar