Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 17 januari 2011

Fick tugga grus


Började rida Paris idag. Det fick bli i ridhuset, lite halt för att traska i skogen o ta ngn galopp bit.
Hon visade sitt humör idag. Tänkte ja skulle öppna portarna till ridhuset. Försökte resa sig men ja klurade ut det. Super fin i skritten följer skänklarna perfekt:) Traven ville hon inte riktigt gå fram, till sist så stannade hon o ja tryckte lite till med skänklarna, då knixar hon till å sparkar så ja hänger på sidan^^ å då kasade jag av. Haha. Skrattade när ja landade. Slog mig inte:) Kul var det iaf. Hon travade ner till portarna sen vände hon o kom och mötte mig:) Hoppade upp o jobbade lite till. Galopperade i bägge varven o hon fattade rätt galopp direkt:)

Trimmade Zita lite. Hon var lite motsträvig. Men på slutet gick hon bra:)
Klippte henne igår. Hon var hur snäll som helst, kunde klippa vid rumpan/svansen. Och även under magen:) Kunde till och med klippa på bogen mellan frambenen:D Så nu är hon en puddning:P

Carl Philip är en stjärna:) Red öppna längs halva långsidan sen skänkelvikning till mitten på kortsidan. Klockrent går han:) Nästa onsdag ska han få följa med till hoppträningen i Osby:D

Spindra fick vila idag. Annars blir det fel med dagarna. Hon ska ju inte gå varje dag:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar