Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 6 februari 2011

Barmark!

Har inte skrivit på ett bra tag nu.
Hoppträningen i Onsdags:
Carl Philip:
Han gick kanon! Stefen gillar han mkt. Då blir man glad att jag får rida, träna, tävla honom. Men vi är ett Team nu, Han o Jag.
Spindra:
Hon var lite galen. Bockade o hade sig. Hoppade super fina rundor på slutet
Zita:
Var fin hela träningen. Så jag fick sluta först:)

Skrittade de dagen efter. Men ingen hade träningsvärk. Skönt!
Hade lektion för mina stjärn elever. Vi har börjat träna till Payn Jumpen den 26/2 i Ballingslöv. De ska dit o hoppa två rundor:)

Lät banan vara kvar tänkte att mina pållar kunde tränas lite på mini höjder.
Har haft en känsla av att mina sadlar inte passar mina pållar längre, har inte känts ngt bra alls. Så testade mors ena sadel. Hade den först på Carl Philip, vilken skillnad! Sen la ja den på Spindra å red. Det var som dag o natt. Hoppade banan i ridhuset, inget bråk el bockande bara löd:) Mys häst!
Zita fick låna mors andra sadel. Gud vad hon gick bra!
Så nu ska ja sälja mina 3 sadlar så ja kan köpa en ny. Tråkigt att de inte passar längre:/

Idag var det äntligen barmark så kunde ut på en lite längre runda i varierat tempo. Både Spindra o Zita tyckte att det var latjo. hihi.
Carl Philip fick gå i ridhuset nu ikväll, så laddad! Tog ngr skutt med han de låg på 30 cm, men han hoppa de som om de var 120 hinder. Hihi underbara häst!

Hmmm försökte ladda upp en bild från träningen i Onsdags, men de går inte :/ Så får försöka imorgon igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar