Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 17 mars 2011

Sikken går dag


Hoppträning igår:)
Blev färdiga i tid på fm så vi hann till och med vila en stund innan maratonloppet. Vi brukar gå ut vid 14.30 tiden, men kom inte ut i stallet förrän 14.50, så fick skynda oss att fixa hästarna. Så vi kom iväg 5 min tidigare än vad vi har gjort innan, så snabba var vi allt:)
Mor kör i förväg för att tanka, så jag å jenni kör direkt till Osby med Spindra. När vi kommer till Glimminge så ringer mor å säger att lastbilen brinner. Hon får inte ut hästarna för att hon har dratt ut sladdarna till batteriet.
Så jag fick vända på en lite grusväg backa och hålla på. Men vi fixade de. Jenni höll tålamodet uppe för jag är ju inte grym på att backa med släp.
Kom fram till Preem där mor stod och försökte få tag på Far. Hämtade sadeln o träns mm. Sen skynda till Osby, kom en kvart sena men det var lungt. Spindra var så jäkla fin. Helt underbar! Hoppade 110, å hon bara flög över:)
Ringde mor när vi hade tränat klart. Då hade den snälla mekkaren kommit och tagit bort sladdarna till startmotorn(det var den som brann) så de kunde få ut hästarna. Mor fick jaga rundor i Hjärsås efter en transport så hon kunde få hem Carl Philip o Dollan. Och sen Itz Boy o Zita. Vi körde hem Spindra, Daniel tog hand om Carl Philip o Dollan o ja fixa resten när vi kom hem. Jenni tog hand om Spindra. Sen kom mor med de andra två, så vi lastade om till Daniel, Jennis transport. Tusen tack för att vi fick låna den!
Zita gick som en klocka!

Idag och mor varit i knislinge å fixat lastbilen, det slutade med att Far fick ta traktorn och dra igång den. Så nu står den undertak. Och ingen startmotor att få tag på. Tänk om Farfar tycker synd om oss o Sponsrar oss med en ny? Vad underbart det hade varit^^

Red Paris i ridhuset började med 10 min i skogen lite bitchig va hon där. Men i ridhuset gick hon fint:) Trava henne lite på volter o fyrkant spåret o innanför spåret. Hon känns fin:)

De andra har skrittat:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar