Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 5 maj 2011

Tävling


Igår på hoppningen gick alla super bra. Spindra var lite sur i början men mjuknade under tiden. Hon blev riktigt sur på mig på en linje där vi skulle rida på 5 galoppsprång och hon drog järnet över första hindret så jag fick göra halt, fick stopp på henne precis innan de andra hindret. Då blev det upp på bakbenen. 3 ggr hann hon resa sig innan jag lyckades få henne i obalans. Fick iaf ngr "Super" kommentarer av Stefan:)
Carl Philip gick super bra! Hoppade fint och vi fick till och med hoppa ngr språng på 120 så de känns bra till Lördag:)
Zita gick också jätte bra. Hoppade inte så högt som vi har gjort de sista gångerna men det var ju första ute träningen.

Lilla sötnosen mår fin fint:) Har till och med kunnat släppa ihop de med Makina. Hon ska inte föla förräns om 6 veckor. Men det funkar bra. Carna är så lugn denna gång. Så det ska nog bli bra:)

I helgen blir det tävling för hela slanten.
Lördag åker vi till Vinslöv och Söndag ska ja till Älmhult.

Ikväll hade ja träningar från 5 till halv 8. Så himla kul!
Efter de kl 19.45 skulle ja rida dressyr. Zita har blivit så fin i dressyren. Kul när det funkar där med!
Så nu har jag träningsvärk så det heter duga. Men det är bara till att jobba bort smärtan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar