Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 4 juli 2011

Full tävlingshelg:)


Har varit i Åsbo hela helgen på tävling:)
Paris var där i Lördags på våran Debut. 2 st 1m gick hon med ett pet i varje. Men vilken häst! Är så kul med unghästar. Särskilt kul är det också att hon är våran uppfödning.
Carl Philip var där igår. Gick 110-120. I 110 så gick jag in med lite större galopp. Han var med mig på hela rundan. Sista linjen var det 7 galopp språng. Där fick jag ingen kontakt med hjärnan så kom på 6.5. Ett pet.
I 120 hade jag samma galopp som i 110. Han var så himla fin! Och jag fick ännu en black out på näst sista. Kom pytte lite för nära då rev han med bak. Film kommer på den rundan.

Fick även höra av ngr personer att det finns folk som går och säger att Vi får färdiga hästar och när vi har ridit de är de "dåliga". Visste inte att våra upp födningar eller de jag har ridit har varit färdiga? Jag har bara haft ungponnyer o unghästar vad jag vet. Kul att höra vad folk går och säger. Det kommer ju fram i slutändan så varför inte ta det direkt med mig istället:)

Nästa tävling blir Frosta med Paris, som ska gå 2st 1m igen, Carl Philip får gå 120. Om Zita ska med har jag inte bestämt mig än:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar