Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

lördag 15 oktober 2011

5 års Breeders Trophy


Försöker ladda upp filmen på you tube men det funkar inte.
I onsdags var kval 1. Åkte ner vid middags tid.
Vi veterinär besiktade honom när vi kom dit. Sen gick vi banan och fixade våra armband och start anmälde sedan.
Red fram jätte länge för mors startlistor var felaktiga, det fattades minst 15 ryttare. Men han behövde de. Han var riktigt laddad. På framhoppningen hoppade han av när han själv ville.
Inne på banan var han lika laddad. Så vi petade två hinder. Det var sånna små nerslag så man inte knappt såg när han slog i, eller hörde de.
Jag bestämde mig för att byta bett, till ett waterford.

Vi kom till kval 2 på torsdagen.
Han lyssnade mycket bättre på mig idag. Det var dessutom våran debut i 125. Och vi petade 3 bommar. På filmen ser man att bommarna trillade efter vi hade landat och galopperat ngr steg. Så det var inga stora/kraftiga nerslag. Stefan var super nöjd!
Och det var även jag med!

Så nu har han en kort vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar