Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 4 mars 2012

Samlar mod!


Imorgon kl 10.00 ska jag bli bortskämd med massage, hmmm om man kan kalla det bortskämd. Ligger här i sängen och samlar mod, lite smått ångest känsla. Hoppas verkligen inte att det gör lika ont. Men får göra som sist, ta djupa andetag andas ingenom munnen, utgenom näsan och drömma sig bort.
Min underbart snälla lillebror väckte mig vid 17.00 tiden, då hade han fixat middag, kyckling o pommes. Mumma! Men det måste varit mjölk i grilloljan, fick så ont i magen. Ner o ha lektion för Meriam som skötte sig så fint idag! Fick henne att hoppa, o slappna av å hon kände att hon fick känslan av en fin rytm i galoppen.
Sen var det upp o vila en snabb stund, sen ner o ha nästa två elever, Jessica hoppade som unghäst för första gången, i början hoppade han hinderstöden, sen slappnade han av o hoppade väldigt fint:)
Natalie påstår att han är rädd för att hoppa, men hon såg så cool ut när hon red emot hinderna, bara satt där o väntade ut det. Hon har en sån fin sits! Så hon hoppade en bana på 70-80.. Hon planerar redan payn jumper:) Kul när eleverna sätter upp mål!
Nu har min minsta lillebror kommit upp till Falun igen, fick faktiskt en kram av honom innan han åkte imorse, blev väldigt rörd av de. De värmde! Pappa kommer väl hem efter 17.00 imorgon. Otto satt vid ytterdörren och väntade nu ikväll. Han saknar sin husse.
Nu ska jag sova är lite trött:) så nu ska ja nog få sova hela natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar