Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 2 april 2012

Min helg har varit helt fantastikt!


Nu har jag satt upp en övning i ridhuset skönt att den kan ligga kvar så man kan trimma lite varje dag på den. :)

Idag har jag skrittat hästarna i skogen, slingorna o lite backträning så de fick pusta ut efter helgens fina insatser!


Spindra gick 120 i lördags, hon va lite tjurig i början, men inte så konstigt det som hände dagen innan. Men det kommer jag inte att skriva om. Fick aldrig en bra känsla på framhoppningen, den var utomhus så det var ju första gången som vi hoppa ute iår. Så hon var pigg, och körde sitt eget race:P Sen fick man ta ett språng i lilla ridhuset men där funkade det inte heller.
Går in på banan och vi fixar vår första nolla till 5års Championatet som går i Oktober:)) Och det bästa var att det var bara vi som var nolla! De andra hade 12,14 och 17 fel:) Det var väldigt nära att tårarna kom av ren glädje!

Sen grillade jag och min fina vän på kvällen, det blev två flintastekar, med potatissallad, vitlöksbaguetter, sallad med advokade,gurka o tomat sen grillade vi även sparris o championer glömde köpa paprika det är såå gott att grilla. Men det blev hur bra som helst!

Sen var det dax för åretsförsta start med Zita i allsvenskan div1. Vi var för många så det fick bli dagens reusltat som skulle avgöra vilka som fick rida i Osbys Lag. Men alla var ju grymma och nollade, så det fick bli en lottdragning. Så själva laget bestod av Amanda Svensson, Olof Hellberg, jag och Lasse. Amanda nollade, Olof petade, och jag peta sista(grrrr) o lasse nolla och hade en fin tid så vi blev 3a:) Inte så illa ändå:))
Spindra fick gå 120 idag med,  Hon var helt fantastiskt fin! avslappnad,lyhörd och hoppade så himla fint! Kommer lite långt ifrån på sista ca 5 cm så då föll bakbommen. :( Ett riv, men så fin! Fimler finns på you tube kolla gärna:))
Zitas o min runda ligger också på youtube!
Är så nöjd med helgen! Zita hoppar så runda fina språng nu, många kände inte igen henne, hon har blivit i fint hull, och galopperar med jämna steg och hoppar av där jag vill så det blev inte några språng som blev konstiga!
Så detta året kommer att bli ett framgångs rikt år! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar