Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

lördag 30 juni 2012

Solig dag!

Vilken fin dag vi har haft idag!
Gick upp sju o fodrade o sen red jag började med Zita, hon fick gå i skogen jätte längesen sist. Och hon verkade gilla det. Blev lite lättjobb. Hon va fin så kändes inte som att jag skulle behöva trimma henne jätte mycket.
Sen kom Daniel o Max o hjälpte mig med Spindra skulle hoppa henne i ridhuset, så vi satte upp en super övning för henne. 5 hinder, 3 räcken på långsidan med 10.5m mellan, så la ja volt efter varje. Så fin hon var, avslappnad o lyhörd, sen hade ja två oxrar i hörnen på andra lång sidan, så hoppade ja en o red mot räcket så de blev nästan som snett igenom, o tog den andra oxern på andra hållet. Blev 115 sen kändes de som om att vi inte behövde hoppa mera.
Efter det mockade jag o sen i duschen för att sedan bege mig mot Magasinet i Stan för att spela femkamp med jobbarkompisarna. Ganska kul, men de hade dubbelbokat så de hade glömt oss så lite dåligt planerat.
Åkte hem o red den 3 hästen, Klar med den så packade ja hö o körde en runda med Sex hjulingen med Max, han skulle rida Bella.
Gick in o somnade på soffan, skulle kört Nattis till Immeln men de behövde ja inte. Körde en runda o kollar hagarna o sedan hämtade ja Farfar för att vi skulle grilla korv.
Allt är packat till imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar