Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 3 juni 2012

Vinslövs Spelen 2012


Igår var vi i Vinslöv med Zita o Spindra.
Spindra fick gå en klass 120, det enda ja satt å matade i huvudet var,höga händer! Spindra hoppade fantastiskt på framhoppningen. Sen va det på två linjer, med 7 galopp språng på bägge men så började jag backa o vi kom för nära, o petade, samma andra linjen, gjorde samma fel in i tre kobinationen å då peta vi a o b. Känns som om att man svek Jenni o Daniel, för Spindra var verkligen fin!
Kom ngr regn skurar men då satt vi uppe i kafeterian o pausade. Sen va det Zitas tur, det var samma bana som Spindras klass, Zita gick 125an, petade ett för ja höll inte riktigt om med skänkeln, så då bytte hon galopp. I 135an va det en rörig bana men kändes rolig. Hon hoppade så fint på framhoppningen, kändes kanon att gå in på banan. Vi bevarade den känslan banan runt, men kom lite,lite nära på 5an o 6an ja då föll de två bummar. Men det är ändå känslan som räknas, och det är bara en sån härlig känsla. Det bubblade inom mig när ja kom ut från banan. Film kommer!
Idag har jag planterat lite blommor utanför lilla stallet, tjusigt blev det!
Fikade med mina elever, å sen kom faster o åt hemma gjord pizza med oss o fikade också, sen kom en annan o fikade med.
Imorgon ska vi till vet med Spindra o kolla hennes tänder:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar