Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

onsdag 4 juli 2012

En riktig genom körare!

Va som sagt iväg med Spindra o blev trimmad. Först va hon lite spänd. Inte lätt för tränaren om han aldrig har sett hästen innan. Men han såg allt våra brister. Att hon tränger till höger, tar inte mina förhållningar o går inte fram för skänkeln i mellan åt.
Vi började med en bom först trava över den, låter enkelt. Men Spindra ser i syne, hon tror att bommen ligger på 120. Hoppar ett super skutt. Men sen trava hon rätt ok. Sedan la han till två bommar fast inte direkt efter utan på lång sidan. Spänd var hon. Sedan va de galoppens tur. Fick ta det ett par gånger sen började hon bli ridbar.
Efter ett tag la han upp det till små hinder, en långsidan var det 14 m. Fick ta det på 4 galopp språng. Lite tjurigheter var det allt. Men sen jäkla vad hon lyssna! Höjde upp lite grann. Men lika fin va hon ändå.
Han var mycket på mig att jag inte skulle krypa ihop innan hinderna, o inte ta en förhållning innan. utan hålla emot lite.
Ska dit nästa vecka med. Detta kommer att bli kanon bra! Är riktigt nöjd med träningen, känns som om att man fick ngt utav det! Vem vet, Zita kommer kanske också få gå för honom. Han kommer säkert att hitta våra små brister som jag inte vet om själv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar