Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

tisdag 31 juli 2012

Gärdstävling

Tävlade i fredags med bägge stjärnorna!
Vi körde kvart över 12 skönt att starta på em!
Spindra gick bara en klass. 120, hoppade fram mycket mer än vad vi brukar o höll på min tränarens tips och ska ja erkänna så har hon aldrig gått så här fint någonsin! Inne på banan va hon galet, fantastiskt fin! Lite tjafs vid ngt hinder men vad gör det när hon ligger kvar ändå?! Sätter nollan o är överlycklig men sen hör man dommaren säga, 2 tidsfel. Grrrrrr så sakta red ja ju inte! Så nästa tävling ska ja då behöva flårida för att vara inom maximaltiden?? Jaja känslan som räknas!
Sedan va det zitas tur, 130 när ja började rida fram va det 23 perfekt tänkte jag, sen kommer Daniel o säger att det bara är fem, stressa med att hoppa fram, hann ta ngr språng in på banan o min älskade häst hoppar så fint! Går in på en 5e plats men kasar ner till 7. Nolla gjorde vi o hon va så fin! Fast att min hjälm kasar ner över ögonen så man inte ser ngt så ställer hon upp ändå! Vill ha min nya nu!
140 hade vi mer tid på oss:) inne på banan så hoppade hon jätte fint, men ja tar ett för mkt in i kombinationen så petar ut hoppet, tappar stigbygeln hoppar en stor oxer o sen börjar jag fokusera på fel grej, måste ha min stigbygel så då blir det ju ett stopp:( sen nolla på resten! Vrf fokuserade jag inte :( hmmm. Bättre lycka nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar