Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 10 december 2012

Välbehållna är vi alla!

Rätt skönt att ha kommit hem. Men hade ändå inte tackat nej till en vecka till!
Vi kom inte så långt på grusvägen den hade snöat igen, så de va inte ens lönt att försöka. Far gick för att hämta traktorn o ja o Nattis bestämde oss för att lasta ut Zita o skritta upp henne barbacka i bara grimma. Hon va ju inte lite taggad när vi hade lastat ut henne. Hon travade lite i början men blev snabbt trött i alla snö. Så de gick fint:) Spindra blev överlycklig när hon fick se vilken häst de va som kom på vägen. Lindade av henne o bytte täcke. Hon hade så bråttom ut i hagen, väl ute så hann hon inte mer än komma in förrens hon låg ner. Hon rullade sig länge! Många gånger om o om igen. Så härligt att se! Mockat o fixat. Körde o lämna transporten också, lämnade lite öl o en korg med choklad som tack för att vi fick låna den!
Inga placeringar blev de inte. Inga lätta banor o en häst som är rädd för läktaren. Men köpte lite ludd då kom vi runt! Är nöjd med söndagens finaler ändå. Hon hoppar fint. Bara jag som ska komma på hur hon vill ha de på tävling också! Så nu ska hon få lite vinter vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar