Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 3 mars 2013

Dags att uppdatera!

Nu var det ett bra tag sen jag uppdatera bloggen. Kanske är det dax att skriva några rader.
Hästarna är i tävlings kondition nu. Har varit ute på två tävlingar.
Spindra gick i Perstorp förra helgen. Har varit lite anti den tävlingsplatsen men de har gjort de så mkt bättre! Så dit lär vi åka fler gånger. Vi gick en 1 m klass å den nolla vi.
Denna helgen åkte vi till Älmhult med bägge. Framridningen va skit! Om de ny visste att de skulle komna 300 st starter så hade de kanske varit bra om de hade skottat väck snön från grusbanan o saktat den j veckan när de har varit plusgrader. Spindra gick nästan omkull ett antal ggr, hon höll på att fläka sig ett par gånger. Men banbyggnaden va så bra! Bra rytm bra vägar! Spindra nollade första 110 i andra blev de en liten ryttarmiss så ett nedslag i den. Zita gick bara 120 o va så fin! Men ryttarmiss där med å vinsten försvann på sista hindret ett stopp. Men är ändå nöjd med känslan! Kanske blir det vårat år i år!
Jag är så tacksam för Jenni o Daniels intresse att hjälpa mig. Är så tacksam att jag får chansen att rida deras stjärnor!

Avslutade kvällen på kalas hos pojken fick älggryta. Riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar