Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 10 november 2013

Alla planer för året kan jag skippa.

I fredags hände det ofattbara som man vill helst glömma eller ändra på. Fick ett samtal av nattis att ena hästen hade sprungit in till Zita i hennes hage så alla el band, stolpar låg ner. Precis allt. Zita har då skadat sig antagligen på ett elband. Får åka till veterinären direkt o de kollar om ngn led el senor har tagit skada. Får då beskedet att Senskidan upp till sträck senan är skadad. Men hur mkt vet de inte.. Ska på återbesök imorgon (måndag) så ska de skära bort död vävnad så att de kan läka ordentligt. Hon fick drenage o hela benet är lindat o boxvila på det. Hon ska både stickas o få penicillin o få fenylbutazon i maten. Hoppas att det läker som det ska. Så tävlingen i Perstorp kan jag glömma o clinicen för Frank kutscher kan jag också glömma. Är riktigt tråkigt att detta har hänt. Men nu får jag rida in två åringarna så jag har ngt att göra om dagarna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar