Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

fredag 22 januari 2010

Ännu en dag avklarad:)

Mockade i förmiddags idag med. Känns som att det funkar bäst så. Skönt att få undan allt innan man gör något annat. (:

Det blev en runda till stan idag med. Har lösnaglar, De har suttit sen nyår. Känns som att det är dax att ta väck de:) Köpte ett medel igår. Men de var ju bara att ta bort nagellacket. Så jag får hoppas på att de jag köpte idag får väck det^^


Samtliga hästar fick sin vila idag. De har en dag i veckan som sin vilodag. Zita blir bara finare varje gång hon har vilat:) Dollan har gått två gånger om dagen. Har fått lägga upp hennes tränings schema helt anorlunda än Zitas. Hon har trånga luftrör så man får tänka på det(: På tisdag är det träning för Peter:) Ska bli riktigt kul och se om man har förbättrat sig sen förra gången. Tränar för honom en gång i månaden. Nyttigt!


Nu ska jag hämta min Ben&Jerry glass från frysen och läsa min bok: Bäst till häst. Den handlar om att utveckla dig och din häst genom tävlingspsykologi och mental träning. Trodde först inte att jag skulle behöva att läsa en sådan bok. För jag är ju inte nervös på tävling. Men den är riktigt bra och lättläst:))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar