Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 24 januari 2010

Kall dag.

Tack Helene för all hjälp idag!

Hon hjälpte till att släppa ut pållarna idag så det gick betydligt fortare än igår^o^

Sen hjälpte hon mig att mocka:) Hann mocka två stallar innan fikat.

Mockade resten nu ikväll:) Å fixade höet. Men det går fort när man inte har så mycket kvar(:


Dagens trimmning blev i ridhuset. Tog fram lite bommar.

Ena långsidan hade jag 28m 7 galoppsprång. Hitta känslan och lydnaden:) Och den fanns där långt inne:P

Sen hade jag två bommar på volt, för att kunna öka galoppsprången eller minska de.

Zita va pigg. Tror inte att hon blir lugnare av att gå varje dag:P Tycker hon blir spralligare för varje dag:)

Dollan hon börjar bli riktigt fin nu:)

Först va hon lite extra pigg än vanligt(: Trodde hon skulle bocka järnet eftersom att hon inte har hoppat på hela julen:) Men löd det gjorde hon:)

Lilleman, ja vad ska man säga^^ Tror att han blir galen när det är kallt:) Men det gör inget, för han är fin:)
Här är en bild på vårt föl Grynet f:2009. 7månader och är ca 145:) Hon är efter Cheerse Cassini- Equest Qarnute:) Tror att hon kommer att vara min Os häst:) Man kan alltid drömma:)

Har precis kommit in så nu sitter jag här med en varm Oboy och en liten tallrik med Yoggi:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar