Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

onsdag 27 januari 2010

Mysig morgon

Det var riktigt mysigt imorse. Blå himmel och en massa sol.

Men inte varmare blev det inte.

Dollan fick bli skodd imorse ist. Hann inte igår.

Jag mockade två stallar medans mor skodde henne.


Testade att starta lastbilen. Jaa, den starta i denna kyla:) Glada blev vi.

Sen så upptäcker vi att handbromsen är frusen. jahopp. Och det pyser ngn stans vid grillen. Hittar slangen:) Men ännu en sak. Det droppar kylarvätska. Hmmmmrff.

Skulle ju träna för Peter idag:) kl 17 skulle mor rida. Halv 5 får jag tag på en transport. Två hästar kvar att göra vid. Till sist fick mor igång lastbilen så de ska gå å köra med. Gör vid hästarna snabbt. Och lastar sen bar det av:)

Kommer upp för knislinge backen och lastbilen kokar.

Stannar och springer in till närmsta granne och lånar två dunkar med vatten och ska fylla på men då är den full. Jahop bara att köra igen då.

Vi kommer så långt till 100m innan Emmitslövs kyrk och där stannar den. Ingen ström på den. Då börjar vi fundera hur vi ska få ut hästarna från lastbilen för det är ju el hiss på den.

Jag springer till Fam Lindh. Roger hämtar transporten.

Japp lämmen den går ner:))

Och då lastar vi Itz Boy efter som att det var han som skulle gå först.

Jag blir kvar hos Dollan, Zita och börjar tömma lastbilen allt de värdefulla packade jag med.

Sen var det bara att lasta Zita och Dollan med. Sen köra till Sandra. Så nu står lastbilen kvar där mitt på vägen :P

Vi fick låna två boxar som var lediga. Zita och Dollan fick stå i samma box. Mor fick rida i sista gruppen ist.


Till träningen då:

Dollan var först, Hon har nog aldrig varit så lugn som hon var idag. Visst var lite pigg och glad men det är ju inte så konstigt eftersom att vi inte har hoppat henne sen Laholm förra året. Är super nöjd(:

Zita hon var "galen" men jag börjar bli van nu. På slutet funkade hon kanon och Peter var jätte nöjd men min ridning:) Blir glad att få berömm^o^

Glenn körde hem oss sen på kvällen:) Tack!

Vad hade man gjort utan dessa snälla personer?


Va hemma vid 00.00 tror jag. De andra pållarna var ute och allt hö kvar att lägga upp, fylla på vatten och blanda mat.

Far hade ännu en dag lagt upp Ikea påsar:)) Tack! Underlättade att bara lägga till natten!

Har precis varmt en pizza och klockan är alldeles för mkt!

Imorgon tar vi sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar