Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 15 mars 2010

Helsingborg,Halmstad

Douglas han vann även en transport:)

Mimme på Soleda K, med Np som hästskötare:)
Igår var det ju inomhus SM som gick i Helsingborg. Kom dit lagom till klassen ungryttare. Mimmie Fajjermo som var den enda nollan i den klassen tog guldet, Stort grattis! Sanna Ohlsson tog silvret och Stefanie Hol´men fångade bromset:) Super kul:)
Julia Kringestad Håkansson tog guldet för juniorerna
Sen till Seniorerna var det lite spännande.
De 3 första ut gick. De klarade inte av banan. Många fick fler än 20 hinderfel och blev därefter uteslutna. Jag hajjade först på Sattu men hon hade ju 8 fel med sig så hon hade väl inte så stor chans. När hon hade rivit så då blev det att jag hajjade på Douglas. När han gick in som 3 sista ryttare. Var det Nicklas arvidsson kvar och ngn till. När Douglas hade hoppat 3 kombinationen så såg det ut som om att han slappnade av och tänkte gud vad skönt att vi klarade den( det var där de flesta fall i fällan. Det var typ 3 galoppsprång frå n kort sidan tills det kom en stor maffig oxer på 150 sen två galopp språng till räcket å ett till den andra stora oxern) Efter där var det böjt spår till den stora muren. Douglas fortsätter rakt fram när publiken hojtar till kommer han också på att han missar nästan hindret drar i innertyglen och hoppar muren SNETT hamnar nästan i de hindret som stod snett bakom. Jo han nollar och blir den enda nollan:) Så himla kul att se! Att de sto ra ryttarna också kan göra sånna fel.


Cornelia vilar upp sig inför ridturen på ponnyn:)
Idag jobbade vi undan, mockade och fixade allt innan 12. Gick in och tog en macka sen ut och rida. Halv tre kom Sofia. Och hämtade oss, skulle med till Halmstad och titta på en ponny till Cornelia. Den såg så trevlig ut, men lite väl stark hon galopperade väl 20-30 varv innan hon fick stopp på den^o^ När den stod i stallet och sadlen den var av så kände jag på ryggen. Den gillade de inte alls. Så det är bara att titta vidare:)
Sedan körde vi till ett annat ställe, skulle hämta hem en annan ponny till P. Den ville inte riktigt gå in i transporten. Reste sig å klöddade men efter många om och men så gick den väl upp. Kom hem rätt sent ikväll. Men far hade hade fixat hö till oss:) Tack! Det är uppskattat när man kommer hem så sent
Nu ska jag sova är väldans trött!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar