Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 9 maj 2010

Lääänge sen sist!


Haft mycket att göra de sista månaderna så har inte varit så aktivt här som ni säkert märkt.

Har flyttat me:) Skönt! Trivs gör ja:)

I onsdags tränade vi på vattengrav med Dollan. Efter ngr försök så fixade vi de:) Måste bli starkare i benen!
Fick order från chefen förra veckan att rida Z med graman. Så det har jag gjort. Tränade med de i onsdags. Jisses vilken skillnad det var! Hon var tung som en adenner men hoppa helt fantastiskt:) Nya muskler som byggs!

Igår var det tävling i Stävie. Svåra banor var det, men det var de ju förra året me.
Hann inte hoppa fram riktigt med båda hästarna i 125an. Så D kom vi till 4 hindret. Men så fin hon var. Och Z stannade på 11a i omh. Annars kanon. Sen i 135an stanna hon på 2an. Sen nolla på resten de va en A:0. Så igår när ja kom hem strök jag mig från vinslövsspelen med D och anmälde till Sölvesborg på söndag två 120 ska ja ta. Och då får Åke följa med och gå bara 110. Med Z strök jag mig från 140 och ska gå 120-130 ist. Mitt självförtroende är inte i topp. Men det blir bättre, det vet jag:)

Vi har jobbat så flitigt hela veckan så idag är det vila för tävlingspållarna:) Så jag ska greja med Carl-Philip. Han har mognat måste ja säga. Se vad han säger när han får sadel på sig:) Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar