Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

fredag 3 september 2010

Nu är vi på G!


Carl Philip fick följa med på Stefans träning i Onsdags. Han kunde inte ha skött sig bättre än vad han gjorde. Det var ju första gången han fick åka iväg å lastas ut. Han är inte ett dugg spänd när han kom in i ridhuset. Hoppade en bana på 80 cm. Det fixade han galant! Göran asade fram titt hinder som tex. Horse safes murar, o även en vattenmatta. Första rundan vart han lite tjurig sen funkade allt. Galoppen var så fin å stor!
Stefan gillade han teknik:DMen lite värre när han skulle stå själv i lastbilen, det tyckte han inte alls om. Reste sig å fick frambenen över "bommen" så han blev hängandes där.. Men han lärde sig inte ett dugg gjorde detta ytterligare 2 ggr till. Sen fick vi ta väck en mellan vägg så han stod på två platser det funkade väll lite bättre. När vi skulle lasta de andra efter deras träning så stod C å tittade ut så han hade kommit loss, grimman sönder å alla liner var upp tuggade... Men ngn gång ska han väl lära sig att stå där sj....
Zita var fantastiskt fin! Hoppade 135-140 inget tjafs bara mys allting!
Min nästa tävling kommer att bli i Osby den 12 sept. Sen har jag faktisk anmält till Halmstad har aldrig varit där, men de är bra ryttare där så det ska bli nyttigt.

Igår jobbade mor undan så hon hjälpte mig på kvällen. Istället för att skritta Carl Philip å Zita så ledde vi de en runda i skogen. De skrittade på väldigt bra så där var nog inga spänningar i deras muskler:D

Har även jobbat i Bjärnum denna vecka. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar