Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 4 oktober 2010

Nya tag, träna mera!


I lördags trimmade jag i ridhuset. Carl Philip gör min dag! Gick klockren öppna i både skritt å trav o även skänkel vikning. Tappade hakan. hehe. Han är så duktig min stjärna:)
Zita trimmade jag lite lätt hon skulle ju tävlas dagen efter.
Fora halv fyra igen, trött! japp.. När vi väl hitta till Kullabygden, blåste de super mkt. Mor gick första klassen å blev en placering. Sen i 120 ble de ngn ryttarmiss. Sen var de min tur. 130 hoppa hon kanon men kom i för stor galopp in i tre kombinationen så där blev ett stopp. Men på andra försöket klarade vi de galant. Hade ett ner me men annars så var hon super fin. Lite halkigt underlag, halkade ngr gånger.
I 140 så stod hon emot super mkt, tror att de va bara för att vi halkade i andra klassen. Hoppa 1an gudomligt lika dant på 2an, så var de (vi stegade till 4 galopp språng in i kombinationen) men ngr red på 5. Så jag försökte komma på 4 men räckte inte fram så där blev ett stopp. Sen gjorde jag en klantig volt å ännu ett stopp. Är sugen på att åka till Skyrup å gå 140 på Onsdag eftersom att träningen är inställd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar