Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

tisdag 5 oktober 2010

Denna dag vill jag inte ha i repris!


Hovslagaren kom till Åke halv nio. Hade en praktikant med sig som skulle dra av skorna. Då sätter den riktiga hovslagaren igång sliparen för att slipa ner ngr tå kappor så Åke blir sketa rädd. Så praktikantet kan inte dra av skorna. Tasktigt tycker jag... Men praktikanten kämpade på bra tycker jag!
Sen var de att fixa lastbilen för mor ska till Stockholm, hon ville köra så tidig som möjligt. Hämtar 4 hästar som ska me, började med en å ja höll de andra 3. Den första slet sig fördärvade grimskaftet på mitten. Å va gör de ja höll, jo de vände å sprang på mig så ja flö minst 5 m. Stort sår på knät men byxorna höll:) Å Lite skrap sår i handen. Får tag på den ena i skogen å de andra travade så fint iväg, med mig gående efter. De hittar en ut gång mot byavången å där var ju massor av gräs. Innan jag kunde slänga mig efter de ena grimskaftet så sprang de rundor ett tag. Går upp me henne som bestod av en brottnings match. Kommer upp mot gården å ser den hästen mor höll hade lyckats slita sig:P Men ja fick tag på den å kunde gå upp med bägge å sätta in en box.
Sen var de bara att traska ner å hämta de andra söta pållarna:) Sen gick lastningen kanon bra:)
Vid 2 gav ja hästarna midda, är kvar ute hos Makina å Carna som tur var. Då Makina får en foderstrups förstoppning Jag masserar strupen men de blir inte bättre skum liknande slem kommer ut från både näsa å mun. Ringer mor som en galning, men nej hon svarar inte så ja får ta ett beslut att ringa veterinären då kunde hon inte komma för hon skulle till en kalvning. Men hon ringde en kolega som skulle komma om en halv timme, tiden den gick å till sist hade de gått 1 och en halv timme. Ja va ute å ledde henne å till sist kunde ja ringa till veterinären å säga att hon inte behövde komma. Så nu är allt bra:)
Inga hästar hann jag rida:/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar