Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

lördag 6 november 2010

Hässleholms tävling


Spindra hon har börjat att äta upp höet nu:D Så skönt!

Tävlade idag i Hässleholm. Han var allt lite trött på fram ridningen till 90. Men blev så mkt piggare när han fattade att det var hoppning vi skulle göra. Nollade 90. Super fin runda.
Debuterade 1m blev två små gluttiga pet. Men är så himla nöjd, han blev lite tjafsig i munnen mot 4an å petade de, sen fortsatte han att tjafsa till 5an å där kom andra petet. Men man måste ju tänka på att han blev inriden i maj detta året. :)
Fattar inte varför det inte är ngn veterinär bes på lokala tävlingar. Där finns hästar som är smala så man ser rev benen, in sjukna, höfterna sticker långt utanför kroppen. Men då ska de ha veterinär på de stora klasserna, vem åker iväg med en sjuk häst? Men men..

Nu ska ja ut å fixa det sista:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar