Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

söndag 9 januari 2011

Isgata


Idag så åkte mor med Benny å far upp till Falun, hemma själv på gården:D gött!

Idag har jag typ saltat hela gården, har tatt sin tid får väl köpa nya säckar salt till Far annars kanske han blir galen:P

Tömkörde Paris i ridhuset innan vi kom ner dit, en ren isbana. Men hon klarade sig på benen. Men värre när vi skulle upp för backen till gården. Då kasade benen iväg å hon hamna på sidan å gled ngr m. hon kvar o tittade på sin ben precis som om hon tänkte "Oj, så det blev" Fick plocka bort alla tömmar så ja kunde be henne att resa sig upp. Så nu är hon lite mer försiktigare att gå ute på gårdsplanen stackare.
Fick inte rida Paris själv så därför fick ja tömköra

Igår red jag alla i ridhuset inte så halt. Så fina de var! Carl Philip har behövt vilan så som han har utvecklats efter vintervilan:D
Zita var väl lite överladdad. Snö som kasar ner längs taket låter ganska mycket å då har ju pållen en anledning till att skena, hoppa å stutsa:)

När mor skulle rasta Thåtte så var han väldigt "på" för att f komma ut först när han var mitten av altan trappan rasar all snö ner från taket, mor såg bara ett vitt streck så var han borta, ja fick gå ut å kalla på honom för att han skulle gå in. Så nu är han räd för trappan:P

Perstorp är inställd:/ Pga vädret lite tråkigt!
Men Ballingslöv har Payn Jump den 26/2 så då ska ja dit me alla bebisar:)
Sen har ja kollat upp en ny Lokal tävling det får bli i Flyinge i grönelundshallen, den 5/3

Imorgon ska ja fixa grus så ja kan grusa parkeringe till ridhuset så ja kan komma ner med pållarna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar