Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 21 februari 2011

Fågelkvitter




"Självförtroende är snarare nyckeln som öppnar dörrarna till allt som är fullt
möjligt att göra."

-Två nyckel ord som vi tycker beskriver dessa två aspekter av självförtroende är tro och acceptans. Tro för att det handlar om förtroende för sin förmåga, vilket innebär självkännedom och medvetenhet om sin kapacitet. Acceptans för att det handlar om tryggheten i att man accepterar sig själv oavsett vad som händer, accepterar att man har ett värde som individ oavsett om man lyckas eller inte.

Har läst lite till ur boken. Är nog lite allt beroende av den. Allt som står i den stämmer in.
Har även hört av vissa personer att det tycker att jag skryter för mycket. Jag har inte tvingat er att läsa min blogg om mina fina hästar som jag har fått chansen att rida, träna o tävla. :)

Idag bestämde vi oss för att ta en backträning i skogen. Så vi började med Zita o Itz boy, jag tyckte att det var dags att friska upp sitsen lite så det blev barbacka, mor var inte sen att hänga på. Itz Boy var riktigt laddad i början. Min kommentar var att " Härligt med lite spänning om vardagen" Mor var inte riktigt med på de.
Tog slingorna med många backar. De var pigga:)
5 min från gården, (där Itz Boy alltid blir rädd) blev det idag med. Hörde att mor tjoade om att " Nu trillar jag av" Innan mor nådde marken stod jag jag själv med bägge fötterna på jorden. Itz Boy blev överlycklig så han galopperade lite sen kom på att han kunde stanna o tugga lite gräs. Mor kasade ca 4 m så dammet de yrde. Fick bita mig i läppen för att inte få en sån där olämplig fnitter attack. Det var ju ett tag sen hon fick tugga grus så jag tyckte att det var på tiden. Hihi. Hon fick lite ont i sidan. Men bröt ingenting:)

Sen blev det Carl Philip o Dollans tur. De var ju lite mer sansade. Så det var riktigt mysigt fåglarna var även vakna så de hörde man:).

Red Spindra själv i skogen. Hon är riktigt mysig nu! Jenni var och fixade manen i går. Så fin hon blev:) Smorjde även hennes träns. Tack! Är tacksam för all sådan hjälp!
Imorgon ska hon få nya skor:) Så ska rida henne direkt på fm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar