Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

lördag 19 februari 2011

Lördag


Saknar värmen, sommaren o fågelkvittret. Kan vi inte få hit de snart?!

När ja kom hem igår efter att ha kollat på Lets dance.
Tände kaminen o la mig framför med en bok. Läser Mental träning inför tävling och träning.
Har kommit till ett kapitel där det handlar om mål. Väldigt nyttigt! Här är en text som jag fastnade för:

"Ett barn som ska klättra i ett träd ser först trädets topp och om det är tillräckligt högt för att vara intressant. Först därefter ser barnet de lägre grenarna som det måste användas för att nå upp"

Så är det med hästarna också. Kan inte sätta för stora mål som är omöjliga att klara då tappar man lusten.
Ska skriva upp mål för varje häst. Vad som behövs tränas på för att nå upp till sina mål.

Ska läsa ikväll med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar