Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 7 mars 2011

Äntligen är Tävlingarna igång!

I lördags var vi i Flyinge med Spindra o Carl Philip.
Det blåste otroligt mycket så Daniel o Jenni fixade så vi gjorde vid henne inne i transporten. Så lugn Spindra var!
Hon var lite sprallig o pigg på framridningen, öppna viddor gör de glada:P Hoppade ngr språng på krysset. Sen inne på frfamhoppningen så fick man bara rida i höger varv, vi var 8 st där inne. Inte gott om plats. O hade en stor röd rosett i svansen men tror att de flesta trodde att jag hade det bara för att göra henne fin. Hmm. Men som tur var hon höll sig i skinnet o sparkade inte så mycket, bara la öronen o bet efter de som var väldigt nära. Väl inne på banan blev hon lite spänd, tittade lite på läktaren, men nollade våran debut i 90. I 1m så ville hon inte gå på jämna på en sträcka, så petade ett. Men helt klart godkänt! Så nästa tävling med henne blir i Karlshamn, 90-1m
Carl Philip var överladdad. Bockade rätt mycket å sprallade o tyckte att allt var så roligt.
Han har blivit så fin mot hinderna. Ligger kvar i lyssnar. Underbart!
Inne på banan sen, så växte hornen ut på honom då var det latjo. Petade ett, kom lite nära in i kombinationen då trillade a bommen.
Våran debut i 105. Så var han ännu mer brallig. Tillsist fick jag genom förhållningen så då hade det en bom trillat. Första nedslaget blev efter att han hade blivit rädd för ngt å då var de bara ngr m fram till hindret. Men han var jätte fin. Se om man får komma med i Tingsryd i helgen.

Igår var ja i Älmhult med Zita. Red inte förrän efter 18.00 kom dit vid 11.00 för att mor skulle gå andra klassen.
Fram hoppningen har aldrig varit så jämn någonsin. Hon lyssnade o gjorde allt jag bad om.
i 120. Var det en A:0, En bana som var helt perfekt för oss. Men min lilla dam tjurade till så stannade på 5:e hindret. Nolla resten av banan.
I 130. Hände det samma. Så ett stopp på 4an. o två ner. Men detta ska vi ta tag i så det inte händer fler gånger.
Kom hem vid 22.00 till ett färdigt mockat stall, rena vatten spannar och sopat golv. Så glada vi blev! Det betyder mycket! Så Jenni och Daniel, Tusen tack för all hjälp igår!

Visst är ston underbara:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar