Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 3 mars 2011

Nu är det verkligen längesen!


Ber om ursäkt att jag inte har skrivit på 10 dagar. Men gårdens internet fungerar inte så vi sitter med mobilabredband och det turas vi om att använda. Men snodde de ena med mig hem så nu kan jag skriva ikväll.

I fredags gick vi upp vid 3 tiden. Fixade hästarna, mockade å lite sånt. Sen begav vi oss till Osby. Somnade snabbare än snabbast på bussen. Vaknade när vi var i Falkenberg å det var dax för frukost.
Väl framme på Horse Show var det inte alls mycket folk inne på mässan riktigt skönt var det!
Många fina rundor fick man se.
Hittade mitt efterlängtande ylletäcke till Carl Philip, marinblått,Catago 450 kr. Bra pris! Hittade även ett nytt träna till Carl Philip det också, för 150kr. Vita sömmar å sådana hakar till knäppen. Köpte 10 st vetrap för 10 kr st.
Så jag är nöjd med mina fynd!
Det fanns även en riktigt rolig popcorns kille. Haha, han vråla ut så alla sidor hörde honom att han hade popcorn.

I lördags var jag Cauch till mina elever som var i Ballingslöv på en payn jump, Alla gjorde super fina rundor, o fick rosetter med sig hem! Så stolt man blir, allt traggande ger resultat:)

Skulle ha provat en 6åring i söndags men ägarna fick förhinder med jobb. Lite synd. Men det finns fler dagar:)

Hämtade min sadel i måndags, inget fint skick alls som hon lovade, så skulle skicka tillbaka den snabbt o enkelt var min tanke. Men de tyckte inte säljaren, hon skrev till mig att jag skulle försöka sälja den själv. Men skickade den idag iaf. Skönt att bli av me skitet.

Träningen i går gick så himla bra!
Spindra visade lite av sitt söta humör. Idag bytte jag till ett gummibett, hoppas på skillnad när man jobbar henne!
Carl Philip han var galen! Bockade så högt efter uppvärmnings hindret så vi höll på att landa upp på läktaren. Stefan han tjoade o det händer inte ofta:P
Zita hon blir bara finare å finare för var dag. Är så tacksam att jag får låna mors sadlar!

På lördag ska vi till Flyinge Rf lokal tävling för Spindra o Carl Philip. Gud vad jag längtar! Debutera Spindra i 90-1m å Carl Philip ska då 1m-105m Debutera 105m med honom:D
Zita ska få komma till Älmhult o gå 120-130. Ska bli så kul!

Lektionen ikväll gick också jätte bra. Tvingade de att hoppa utan stigbyglar. De har nog träningsverk imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar