Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 15 augusti 2011

Finalen


Bilden är från A finalen på Hammarö.

Japp vi kom med i A finalen:) Var riktigt taggad när ja red fram henne. Hon kändes verkligen super fin! Lite stark efter hinderna på framhoppningen men de jobbade vi bort:) Hon hoppade fantastiskt på hinderna inne på banan på alla från 1-6. Sjuan var en blå oxer med Equilyline som sponsor hinder. Så där började hon tveka. Fick över henne, 7 galopp språng in i 3 konbination som var röd och vit. Kämpade och fick över henne där med inte det lättaste att övertala henne de inte var farligt. Nr 9 var ett smal hinder vita plank med svart text Tretorn. Fick pressa över henne där. Och näst sista hindret var en röd och vit oxer med blomlådor under, bredvid de satt funk. under ett stort parasoll. Där slog hon i nitarna, hamnade lite löst skulle precis kravla tillbaka i sadeln när Z slänger sig bakåt o stegrar lite lätt. Och vips stod ja på benen med ett leende^^ Fick gå ut från banan. Har aldrig varit med om att Zita varit så rädd någon sin! Inte ens i Danmark var hon så spänd och tittig. Men jag får vara nöjd. Är mycket nöjd med min ridning:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar