Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 15 augusti 2011

Schema

Har kommit igång med alla pållar, rider från 10 till 15-16.00 :) Är riktigt kul att trimma när man har så fina hästar:)
Vi har gjort en beridare gubbe, så jag slipper offra mig när man ska upp på de för första gången:P Sist knäckte ja ett revben:P Han heter Konrad, första ridningen bockade unghästen ngr varv sen var de inget mer med de. Så han gör ett super jobb!

Var i Tingsryd i Fredags med Paris. Gick 2 st 1m. Hon har inte hoppat på 4 veckor. Så på framhoppningen blev jag lite chockad över hur hon använde ryggen. Härlig känsla!
Inne på banan i första klassen så kom vi till näst sista, blev ett litet missförstånd, när ja går upp lägger hon till ett halft galopp språng så jag går ner igen, då går hon upp så de blev en lite kattapult i rumpan så jag landa på fötterna. Klappade om henne och gick ut. Så tänkte ja inte 2 tävlingar på raken som ja trillar av på x) Så till nästa klass tog jag på extra mycket skänkelklister. Hoppade lika fint där, men peta ett. Är super nöjd med henne!

Carl Philip fick åka till Älmhult i lördags och var anmäld i söndags. Han är inte heller hoppade på 4 veckor. Och där fanns ingen 110 så det fick bli 120 direkt. Han var riktigt laddad på framhoppningen ville inte riktigt lyssna på vad jag ville men de fick vi bort. Inne på banan var de rätt så mycket titthinder men de brydde han sig inte om :) Så där satte vi 3e nollan på raken:D Så nu är han också klar för 5års breeders:D Lyckliga jag!

Paris får åka till Åsbo på torsdag och gå 2 st 1m. De har kvälls hoppning för unghästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar