Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 28 maj 2012

Trolleholm med mina finaste!

Halv sju satte vi oss i bilen med bägge pållarna i släpen och begav oss mot trolleholm. 8 va vi på plats, betalade vetavg. O gick banan. Den kändes bra, lätta avstånd bara att flyta på. På framhoppningen va Spindra super fin på lilla o räcket. Men på oxern så va vi inte alls överens hon ville inte ligga kvar i de tempot. Inne på banan så va de inte så lätt att få henne avslappnad o hoppa fina språng så vi peta två, hon va lite tittig på hinder o kröp ihop sig, hon öppnade inte upp sig över hinderna. Tänkte att nästa klass är hon nog mer avslappnad, när hon har varit inne på banan och fått se lite. Gick banan o den kändes som om att de va nationellt stuk. Hoppade fram o hon va riktigt fin! Väl inne på banan va hon alldeles för kaxig och bara plöjde på. Fick lägga en volt o även i denna peta hon två. Så nu ska vi testa en remont grimma på henne.
Vid halv 6 tiden va de äntligen zitas tur att få komma ut. Hoppade fantastiska språng på framhoppningen detta va då 130 klassen, hoppade 1-3 super fint, 4an va en kombination o kände att hon inte följde ytter så ja tryckte till rejält, då sparka hon bakut o slängde i nitarna, la en volt o hon hoppade jätte fint till 9an där tänkte hon stanna men peta de ist, o hoppade 10ans kombination super fint, lite retsamt att hon tjurade där. Så så va de bara till att ladda om till nästa klass. Som började ca halv 8. 140. Banan kändes rolig, en trekombination o en vanlig. Hoppade ännu finare på framhoppningen, o inne på banan hoppade hon jätte fint, o ja gjorde ngr små missar på tre hinder så hon peta de med en lätt tatch. Vi kom hem vid 10 tiden. Härligt med låånga tävlingsdagar:) o ett stort tack till Jenni o Daniel för all hjälp! O ett tack till Sis som mockade åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar