Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 6 juni 2013

Sommaren har nog hittat hit!

Vilket härligt väder vi har haft!
Hästarna är så fina på marken, har väl lite kvar att trimma så att de ska funka på tävling också. Var iväg på meeting i Tingsryd med både Zita o Spindra. Zitas rundor fick vi ett pet de första dagarna sen i 130 flög jag av. suck. Sista dagen fick vi ett stopp på första å sen fick vi en super fin runda! Spindra o ja knep en placering i första klassen på fredagen, sen resten av klasserna va hon på urdåligt humör, o va rädd för en linje o den va med i varje klass så klart.

Kvällens hoppning hade jag Eloin, han har blivit så stadig på hinderna. Är nöjd med mitt jobb på honom, mitt upplägg verkar funka på honom. Så han utvecklas för varje vecka som går:)
Hoppade även Doris. Vilken klippa hon är! Helt okomplicerad, hoppar allt. Filmade rundorna så man kan lägga ut en annons. Hoppade LA idag. Första gången som jag hoppar med henne en hel bana, annars har ja bara tagit ett hinder. Se om vi hittar någon tävling också så hon kan få komma ut o visa sin kapacitet.

Kom även två nya 2års hingstar på bete. Allt gick fint när vi släppte ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar