Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 7 juni 2010

Ännu en tävling:)

Åkte till Willands med 3hästar:) Åke, Dollan gick 110-120 Och Zita gick 125-130
Kom dit alldeles för tidigt.
Åke var först ut. Efter vår 110 ritt så gick vi upp i ledning. Sen kom det två som red fortare än oss så vi hamnade till sist på en 3:e plats. men gud vad fin han var!
Med Dollan rev vi 7an jag tar på mig nedslaget. Men det var en väldigt fin och jämn runda.
I 120 med Dollan rev vi 7an igen sen la jag en volt. Men det var också en himla fin runda är så nöjd!
Åke. Åhh jisses blir ju knäsvag^^ Hans 2:a 120 i år och utomhus. Rev 5an. Mit fel de med. Men så som han hoppar kan man komma långt med honom. Bilder är på honom från 120. Så där ser ni vilken fin häst han är:))
Zita var väl lite för laddad och odräglig i 125 så inget funkade kände det på framhoppningen men hon hoppade ändå rätt fint. Inne på banan så funkade inget alls. rev tvåan stannade på 5a. Sen hoppade hon 5a-b kanon fint. Sen stannar hon 6a med. Så till 130 lånade jag mors bett( Det jag har haft innan) Så där blev det en stor skillnad på min ridning och hennes språng. Sista hindret i grunden var en 3 kombination. Var nolla tills de. Så jag slappnar av över b hindret så hon lägger i nitarna på c hindret. Jädrans vad lat jag är! Efter min ritt av bröt de klassen. (Z halkade och gick nästan ner på knäna efter 7an) Så de fick flytta på 7an för det var alldels för farligt för att rida 6 galopp språng in i 3komb. Så underlaget höll inte. Lite synd att jag inte hade ett lite senare startnr. Men jag är nöjd. För så har hon aldrig hoppat innan som hon gjorde i den klassen. Luftiga, jämna, runda språng på alla hinder:) Lägger in en bild på henne med:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar