Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

tisdag 8 juni 2010

Härliga dagar!

Nu har det hänt en massa saker här:) Och glad är jag!
Förra veckan torsdags så tömkörde jag Carl-Philip. Och det funkade med en gång. Han gjorde halt och ryggade och bytte varv utan problem! Så jag blev sugen att hänga på honom och han viftade inte ens på öronen så jag hoppade upp och red en runda i corallen. Mys:) Sen i fredags så testade jag att tömköra honom i skogen. Och det funkade med fast att Paris å Grynet sprang bredvid i hagen och busade. Så när jag kom upp på gården red jag samma runda som jag hade tömkört. Han är mys!Tog även Paris i fredags och körde henne i corallen. Duktiga häst!
Sen fick han vila hela helgen, och det fick även Paris göra:)
Idag tog jag upp Paris tränsade henne för första gången. Tuggade lite sen tyckte hon att det inte var så konstigt. Sadlade henne. Bockade ngr varv sen gjorde hon inget kunde hänga i sadlen utan att hon gick undan:) Hon blev även lite svett så jag tog och spolade av henne. Det var första gången, inga problem!Carl-Philip han fick springa med sadlen ngt varv så han inte hade glömt ngt. Men han sprang som om han inte hade gjort ngt annat i sitt liv. Så jag red ut en runda med honom, mötte så klart en annan häst i skogen så jag red rätt in i skogen fanns ingen stig. Men han traskade på som en gammal häst:) Så detta kommer att bli super bra!

Trodde aldrig att jag skulle säga detta men jag gillar mina små pluttisar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar