Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

fredag 8 april 2011

Har hänt lite allt möjligt


Ett tag sen jag uppdaterade min blogg. Har haft mycket att göra och sen har datorn krånglat.

Hopp träningarna har gått super med alla hästar, och trimmet hemma har också gått bra:)
Och även dressyren för Cissi har varit kanon!

I lördags den 2 april så var vi i lund. gick upp 4 och fodrade, sen körde vi två transporter till Lund. Jag körde ju såklart min häst:)
Hjälpte mor i 110, hon tappa ridningen så det blev ett stopp. Synd! För det såg fint ut.
120 så hade hon väldigt tajt mellan sina hästar så ja fick rida fram Itz Boy, han kändes inte som vanligt väldigt tung och seg. Så det gick inte alls bra för de. Vi kom fram till att han hade tränings verk från skogsturen dan innan då vi red ut med Spindra. Så det blev lite taktande.

Zita var fin på fram ridningen och även på framhoppningen.
Gick in och tog ledar turen på 7 sekunder till 2an. Så himla kul när det känns bra med:)
130 var hon inte framme för skänkeln och det ska ja som ryttare kolla innan ja går mot första hindret så det gick som det gick:/
Men jag är så stolt över mig själv att gå upp så tidigt och sen köra dit och prestera:)

Träningen i Onsdags gick bra. Zita var lite seg men vi red ändå bra rundor.

Imorgon bär det av till Åsbo med Carl Philip och Spindra:)
Och på söndag ska vi dit igen fast med Itz Boy och Zita då är det allsvenskan omg 2 som gäller:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar