Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

måndag 11 april 2011

Tävling hela helgen

Det var en kille som skulle lära sig fotta, så mor frågade honom om han ville fotta mig och Carl Philip. Här är en bild från igår:) Har allt en fin unghäst kul när det är vår egen uppfödning:))

Har varit en full helg!
Men har träffat underbara människor och det har varit ett toppen väder både idag och igår!
Så lite färg i ansiktet har man nog allt fått!

Lördag:
Spindra gick bara 1m. Det var inte de lättaste banorna för unghästar och lokal tävling.
Så till 7an skulle det vara 8 galopp språng men hon tog tag i bettet och sprang. Så vi petade de hindret:/ Har ju ett mjukt rakt gummibett på henne nu, ska testa ett tjockt tredelat på henne istället på tävling. Hoppas att mina förhållningar går igenom.
Hon var så lugn så jag började tro att jag hade tagit fel häst med mig. Hon var så fin på framridningen. En toppen känsla det!
Carl Philip var destumera galen än lugn, han var mer i luften än på marken:) Kan inte låta bli att skratta när man rider honom.
Nollade 1m, och sen i 110 var vi inte riktigt sams till 5an så vi petade den. Den banan var maxad. Alla hinder låg på 110. Tycker att det är lite väl att maxa alla i lokaltävling för unghästar. Men annars var hon otroligt fin.

Söndag:
Allsvenskan idag.
Hon var så himla fin i uppvärmningsklassen. Men banan var konstigt byggd, inte många som fick in rytm. Kantig och ojämn. Många som klagade på banbyggaren.
I själva lagklassen så gick Krille in som nr 1. Han nollade, han gjorde en sån fin runda!
Sen gick mor in. Rev 5an, och sen efter 7an så stod nr 11 framför, och sen 8a,b bredvid 11an. Så han tog sikte på 11an, när mor styrde väck från de mot 8a,b så blev han lite paff och stannade. Nollade på resten.
Anna var tredje ryttare, och nollar.
Jag var sist ut. Hon var super fin på framhoppningen kändes bra. Inne på banan så fick hon för sig att stanna på 1an. Där blev jag allt lite arg. Så var vi nolla på resten av banan. Inget tidsfel fick jag.
Så vi gick vidare till Fjälkestad:)

Nästa helg ska vi till Eslöv:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar