Om mig

Mitt foto
Östra Göinge, Sweden
Välkomna till min tränings & tävlings blogg! Här delar jag med mig utav min vardag som är fylld med hästar. Rider & tävlar många olika typer av hästar. Just nu har jag 2 unghästar, en st som är 4 och en som är 6år. Sen har jag min gamla dam som är 12 år. Har placeringar upp till 140. Ridit in flera olika hästar och ponnyer. Och mitt mål 2013 är att unghästarna ska kvala till Championaten och min gamla ska väl gå några fler 140 klasser och uppåt.

torsdag 14 april 2011

Torsdag


Torsdag idag och det innebär att jag har varit sleden hela dagen.
Kom in halv 12 igår kväll eller igår natt.
Hade Spindras nya sadel på henne och det gick bra, jag satt kvar:) Hon gick otroligt bra med. Och fick hoppa lagom högt med henne:)
Carl Philip han vill så mycket på en och samma gång. Men det är ju allt lite kul men Stefan tycker inte att det är så bra alltid^^
Zita har sin brunstperiod nu. Inte alls kul. Men träningen gick super bra! Stefan satte upp en bana på 140 något hinder på 150. Blev så glad när ja skulle få hoppa:) Betämde mig för att hålla den galoppen som jag satte mot 1an. Tycker att jag klarade det galant:) Zita var så himla fin! När ja va klar så var ju Stefan nöjd, men hade ingen känsel kvar i benen^^

Har ju delat av mellan Zita och Carl Philip eftersom att han har fått för sig att han är hingst. Så trodde jag att han hade blivit snäll så lät de gå ihop. Men fick in och dela av de. När Zita fick syn på mig så sprang hon in i andra hagen så jag kunde dela av. Carl Philip kom på världens ide att hoppa där i mellan. Det ligger ju minst på 120 men det hindrade inte honom. Så söt:P Men sen höll han sig i in hage, han blev väl nöjd efter att ha hoppat 2 ggr.

Har även hoppat Paris på gräs banan 50 cm i trav. Otroligt snäll måste jag säga! Igår tog vi våran första galopp där ute vi hann med lite bocksprång när det gick lite neråt, tyglarna åkte ur handen snabbt hade ju tjocka trefinger vantar:P Men fick stopp på henne efter ett litet tag:)

Idag har alla fått skritta en lång runda med varierande underlag, först slingorna med backar, sen ut på en äng och lite grusväg och sen asfalt.

Tvättade Paris svans häromdagen, skulle ha tagit före och efter kort. Den blev allt lite vit men det behövs en omgång till med Schampo:)

Ikväll flyttade vi ut träningarna på gräsbanan. Så duktiga eleverna har blivit:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar